Sortides del Club Excursionista: Costa Cabirulera, ferrada de les Dames i ferrada Via Chani

Actualizat: Ds, 16/11/2013 - 9:56am

El Club Excursionista Sant Vicenç comparteix les seves darreres sortides, realitzades el dia 9 de novembre a Costa Cabirulera i a fer la ferrada de les Dames i el dia 11 de novembre a la ferrada Via Chani. Recollim l’explicació de la sortida al pic de la Costa Cabirulera, del president del club Josep Roig, i de les ferrades, per part del  membre del club, Kike.

Sortida a Costa Cabirulera
Al Parc Natural del Cadí Moixeró es troba el pic de la Costa Cabirulera, que amb els seus 2.605m es converteix en el cim més alt de la província de Barcelona. Abans d'ascendir aquest cim creuarem les cresta mes belles del Cadí que van des del Pic de Comabona fins al Pic de la Costa Cabirolera.
A 5km de Saldes direcció al Massís del Pedraforca ens trobem el mirador del Gresoelt, d'on parteixen gairebé totes les ascensions al Pedraforca, i a més tenim el refugi Lluis Estasen a 10 minuts. Comencem a caminar des d'aquest punt seguint una pista forestal (PR C-124) direcció al Colell. Al cap d'1 hora arribem al Collell i deu minuts més tard al Coll de les Bassotes, on hem de desviar-nos de la pista forestal i agafar una pista poc marcada que segueix sindo el PR C-124 i que a poc a poc es va convertint en sender, seguint les marques blanques i grogues direcció Serra Pedregosa. Una hora més tard arribem i als 2400m d'alçada creuant la serra Pedregosa per un sender ben marcat que ens portarà a la Comabona a 45 minuts. Quan només portem poc menys de 3 hores de recorregut ja tenim el primer pic del dia, la Comabona 2547m. A partir d'aquest cim seguirem les marques "fites" d'un sender poc marcat que ens portarà per les crestes del Cadí sense haver de baixar i perdre alçada. Aquest sender (150.1) és espectacular, ja que transcorre pel mes alt de les crestes i ens permet caminar a dues valls a cada costat (Nord i Sud).Deixant la Comabona enrere mitja hora arribem al pas dels Gosolans, cap a la dreta d'aquest pas segueix un sender que es dirigeix al Refugi de Prat d'Aguilo 2024m a uns 30 minuts. Aquest refugi forma part de la Travessia dels "Cavalls del Vent". Nosaltres seguirem pel corriol (150.1) passant per la Punta Aguda 2458m, Pas de la Roca Plana i el Pic del Cabirol 2443m, en aquest últim punt haurem de descendir uns 200 metres per continuar amb el mateix sender (150.1) i ascendir la ultima cim de la jornada.
Poc a poc el sender (150.1) es va enpinand cap amunt per una tartera fins arribar al Pas del Cabirol i els últims passos al Costa Cabirulera. i amb 5 hores a la cames ja tenim el cim del Costa Cabirolera 2605m. Des d'aquest cim tenim un magnífic mirador del Pirineu Català, es pot veure des de la Maladeta fins al Puigmal, i entre aquests la Pica d'Estats, alguns pics d'Andorra, els de la Cerdanya, i el Capcir. I a la nostra esquena el Pedraforca i la Gallina Pelada com a principals cim

Hi vàrem pujar 9 muntanyencs del Club Excursionista Sant Vicenç

Text: Josep Roig (Club Excursionista Sant Vicenç)

Ferrades
Dins del programa de sortides de vies ferrades (2ª del curs), en aquesta ocasió vam fer el passat 9 de novembre la ferrada de les Dames a Montserrat. Nivell tècnic de dificultat K3+ (màxim actual K6). Hi van participar sis socis del club. És una ferrada amb un cert compromís pel fet d'haver-hi algun tram sense cable de vida i d'estar molt polit i rentat en alguns trams.

Sortim a 2/4 de 8 de Sant Vicenç , i a 3/4 de 9 ja hem fet l'aproximació i estem al punt d'inici amb una entrada un pèl explosiva. La durada ha estat de 1h45m . Amb quaranta minuts més ja estem de nou al cotxe i abans de l'1 del migdia ja estem de nou a casa.

Sortida del 11 de novembre a la via d’escalada Chani
Després d'un cap de setmana totalment esportiu (dissabte ferrada dames, diumenge cursa de muntanya dels Tossals) aprofito el dilluns per allunyar-me de la muntanya però no del món vertical.

Canvi radical d'entorn de la muntanya al mar per fer la preciosa via d'escalada Chani al Garraf. Com sempre del tot relaxant escalar entre el blau del mar, el blau del cel i la remor de les onades.

Cinc llargs fins a 5b , equipament molt deteriorat i on cal utilitzar abastament els "friends" i els tascons.

Text: Kike (Club Excursionista Sant Vicenç)